Wrocław oczami młodych matematyków.

W ramach Innowacji Pedagogicznej „Z matematyką na wesoło” uczniowie klas 4 – 8 wybrali się na dwudniową wycieczkę szkolną do Wrocławia.
Do stolicy Dolnego Śląska dotarliśmy pociągiem tuż przez południem.
Po zakwaterowaniu w Hotelu Tumskim udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie obejrzeliśmy malarstwo i rzeźbę ze szczególnym uwzględnieniem sztuki Śląska.
Po obiedzie spędziliśmy 3 godziny w jednym z największych parków wodnych w Europie. W tropikalnej atmosferze czekały na nas baseny rekreacyjne, zjeżdżalnie i moc innych atrakcji. Po smacznej kolacji, w jednej z lepszych pizzerni w mieście mieliśmy okazję zobaczyć Wrocławską Fontannę Multimedialną.
To jedna z ważniejszych atrakcji Wrocławia jak magnes przyciągająca pod Halę Stulecia turystów z kraju i zagranicy. Po nocnym spacerze, zmęczeni ale szczęśliwi długo nie mogliśmy zasnąć…

Drugiego dnia, po sytym śniadaniu „na wodzie” – ruszyliśmy na podbój miasta. Udaliśmy się na rejs statkiem turystycznym po Odrze, w trakcie którego wspólnie spędzaliśmy czas na odpoczynku i podziwianiu architektury Wrocławia od strony rzeki.
Uczniowie udali się także na Ostrów Tumski – znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam uczestnicy wycieczki podziwiali piękną katedrę oraz spacerowali po Moście Tumskim, na którym wisi mnóstwo kłódeczek zawieszanych przez zakochane pary.
Młodzież zwiedziła również najciekawsze budowle zabytkowe Wrocławia – kościół Marii Panny na Piasku czy gmach Uniwersytetu Wrocławskiego z piękną Aulą Leopoldyńską.
Wspięliśmy się na Wieżę Matematyczną, gdzie z tarasu widokowego Uniwersytetu mogliśmy podziwiać zapierającą dech w piersi panoramę Wrocławia.

Kolejnym punktem wycieczki był Rynek Starego Miasta. Przepiękna starówka, niesamowity późnogotycki ratusz oraz trwający Jarmark Świętojański zachwyciły wszystkich. Dużo radości sprawiło nam także szukanie wrocławskich krasnali. Wrocław słynie ze swoich małych, spiżowych skrzatów, które skryły się w kilkudziesięciu miejscach w obrębie Starego Miasta.

Po smacznym obiedzie i lodach oraz zakupieniu pamiątek, udaliśmy się w drogę powrotną do Żor. Wyjazd udał się wyśmienicie. Dzieci wróciły zmęczone, ale pełne radości, przepełnione mnóstwem pięknych wrażeń, które mamy nadzieję, że pozostaną w ich pamięci na długo.

Należy podkreślić, że wszyscy nasi uczniowie podczas wycieczki wykazali się wielkim zdyscyplinowaniem, byli chwaleni za grzeczność i kulturę, co my – opiekunowie odbieraliśmy z wielką dumą.

W imieniu swoim ale i uczestników tegorocznej wycieczki pragniemy serdecznie podziękować
kierownikowi Żabki na os. Korfantego, za dofinansowanie wyjazdu. Dzięki temu wsparciu mogliśmy opłacić ubezpieczenie oraz zafundować dzieciom autobusowe bilety, pizze, lody i gofry. Dziękujemy też uczestnikom wycieczki oraz wszystkim uczniom, którzy brali udział w Innowacji Matematycznej. Już dziś zapraszamy do kolejnej edycji w przeszłym roku