Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy?
Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowy?
W dniu 6 maja 2021 roku w klasie 3c odbyły się czwarte zajęcia w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Matematyka – kto w pracy liczy, mierzy i waży?”.
Na samym początku uczniowie obejrzeli film z udziałem projektantki odzieży, która przybliżyła im tajniki swojej pracy. Przekonali się, że projektanci odzieży, by dobrze wykonywać swoją pracę, muszą być kreatywni oraz posiadać dobrą znajomość matematyki. Zobaczyli również prezentację, na podstawie której mogli porównać współczesne stroje sportowe z tymi z dawnych epok. Następnie każdy uczeń wcielił się w projektanta odzieży i zaprojektował strój z figur geometrycznych. Podczas pracy uczniowie wykorzystywali umiejętności matematyczne takie jak: znajomość figur geometrycznych oraz mierzenie długości odcinków. Na koniec każdy z uczestników zaprezentował swoje dzieło.