Ile matematyki jest w obrazie?

W dniu 11 maja 2021 roku w klasie 3c odbyły się piąte zajęcia w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Matematyka – kto w pracy liczy, mierzy i waży?”.

Wydawać by się mogło, że sztuka i matematyka to dwie zupełnie różne dziedziny. Jednak znajomość pewnych zasad matematyki może pomóc w namalowaniu dzieła sztuki. Jedną z tajemniczych zasad wykorzystywanych w malarstwie jest anamorfoza.
Spotkanie rozpoczęło się od projekcji krótkiego wykładu przygotowanego przez Uniwersytet Dzieci. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję do poznania związków matematyki ze sztuką. Poprzez zabawę ruchową oraz eksperymenty poznali pojęcie perspektywy i anamorfozy. Mieli również okazję stworzyć własny przyrząd optyczny i rysunek anamorficzny. Zastanowili się także, po co tworzy się takie obrazy i czy mogą one być użyteczne w życiu codziennym.