Z matematyką na wesoło!

W ramach Innowacji Pedagogicznej “ Matematyka na wesoło”, a także z okazji urodzin Liczby Pi, która przypada na 14 marca uczniowie klasy 3c mieli przyjemność uczestniczyć w zajęciach otwartych z matematyki.

Na uczniów czekały różne matematyczne “atrakcje” – Karty Grabowskiego, matematyczne memory, słomki, z których uczniowie mogli zbudować geometryczne bryły, gra w kółko i krzyżyk, gra w kubki, kodowanie, matematyczne Ubongo i wiele innych ciekawych matematycznych łamigłówek. Uczniowie świetnie się bawili, a na koniec każdy dostał mały upominek.

Matematyka uczy logicznego myślenia, przewidywania i zwyczajnie ułatwia codzienne życie. Dlatego zajmuję ona w hierarchii miejsce należnej „królowej nauk”, choć nie każdy powie o niej – mój ulubiony przedmiot. Jak więc radzić sobie z trudnościami w opanowaniu tego przedmiotu?

Zgodnie z naszą Innowacją – na wesoło, czyli poprzez zabawę, doświadczenia, eksperymenty i działanie za pomocą konkretów i praktycznych ćwiczeń. Dzięki tej formie zgłębianie tajników matematyki jest dla uczniów najbardziej przyjazny i atrakcyjny. Jak widać po uśmiechach naszych uczniów – nie taka matematyka straszna, jak ją malują.

A jako przykład niech posłuży sam Albert Einstein, który jako dziecko miał kłopoty z matematyką. Trwało to aż do momentu kiedy trafił na książkę z matematycznymi łamigłówkami, podanymi w rozrywkowej formie. Tym samym nauka przez zabawę po raz kolejny pokazała swą skuteczność, a ludzkość wzbogaciła się o kolejnego geniusza!

Na zdjęciu nagrody dla uczniów i zagadki logiczne.

Na zdjęciu nagrody dla uczniów i zagadki logiczne.

Na zdjęciu przygotowane dla uczniów zadania - karty Grabowskiego, matematyczne menory, matematyczne Ubongo, liczenie i segregowanie, kodowanie, kółko i krzyżyk, tworzenie brył geometrycznych za pomocą słomek.

Na zdjęciu przygotowane dla uczniów zadania – karty Grabowskiego, matematyczne menory, matematyczne Ubongo, liczenie i segregowanie, kodowanie, kółko i krzyżyk, tworzenie brył geometrycznych za pomocą słomek.

Na zdjęciu uczniowie tworzący piramidę z kubków wg wzoru.

Na zdjęciu uczniowie tworzący piramidę z kubków wg wzoru.

Na zdjęciu uczeń z własnoręcznie wykonaną bryłą geometryczna.

Na zdjęciu uczeń z własnoręcznie wykonaną bryłą geometryczna.

Na zdjęciu uczennice z kartami Grabowskiego.

Na zdjęciu uczennice z kartami Grabowskiego.

 Na zdjęciu uczniowie ( w tle makaron, fasola talerzyki z liczbami , karty do kodowania)

Na zdjęciu uczniowie ( w tle makaron, fasola talerzyki z liczbami , karty do kodowania)

Uczniowie grający w kółko i krzyżyk.

Uczniowie grający w kółko i krzyżyk.

Uczniowie układający piramidy z kubków. w tle uczniowie składający bryły.

Uczniowie układający piramidy z kubków. w tle uczniowie składający bryły.

Organizatorzy
Wioletta Widerska
Monika Stempkowska