PROJEKTY EDUKACYJNE

REALIZOWANE W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH

 

Rok szkolny 2023/2024 obfitował w liczne projekty edukacyjne, które były realizowane

w ramach prowadzonych innowacji pedagogicznych z biologii i chemii.

Mając na uwadze fakt, że w  edukacji bardzo duże znaczenie ma nie tylko samo przyswajanie wiadomości, lecz także umiejętność ich zastosowania. Uczniowie klas siódmych w ramach projektu „ Organizm – mechanizm, modelowanie na lekcjach biologii” wykonali proste modele

z ogólnodostępnych materiałów ekologicznych: model działania układu wydalniczego, model działania serca, model działania płuc, model budowy układu nerwowego, model budowy układu kostnego. Modele przedstawiały zależności pomiędzy budową a funkcjami  narządów, tworzących prezentowane układy.

Uczniowie klas siódmych i ósmej brali udział w realizacji projektu z chemii „ Metoda naukowa

a przypadek”. Celem pracy uczniów było poznanie etapów zdobywania informacji metodą naukową, jak również przedstawienie osiągnięć z dziedziny chemii do których doszło przez przypadek.

„ Substancje o znaczeniu biologicznym” to projekt edukacyjny realizowany przez uczniów klasy ósmej. Uczniowie przedstawiali w formie prezentacji multimedialnej lub plakatowej zebrane wiadomości dotyczące korzyści i zagrożeń wynikających ze spożywania substancji organicznych.

Przedstawiali mity i dowody poparte badaniami naukowymi, odnoszącymi się do tematów swoich prezentacji. Przedstawiane tematy to: „Cukier – wróg, czy przyjaciel?”, „Wiem co jem, czyli substancje odżywcze i dodatki do żywności”. „Białka i ich znaczenie biologiczne”.

Dodatkowym wyzwaniem dla uczestników wszystkich projektów, było przedstawienie efektów pracy  na forum swojej klasy, podczas omawiania modeli, plakatów  i przedstawiania prezentacji.

 

Bardzo dziękuję wszystkim uczniom, którzy zaangażowali się w realizację tegorocznych projektów z zakresu nauk przyrodniczych.

Zdj. 1 - przedstawia modele wykonane w ramach projektu " Organizm - mechanizm, modelowanie na lekcjach biologii".

Zdj. 1 – przedstawia modele wykonane w ramach projektu ” Organizm – mechanizm, modelowanie na lekcjach biologii”.

przedstawia budowę układu nerwowego - mózgowie.

przedstawia budowę układu nerwowego – mózgowie.

przedstawia modele układu oddechowego.

przedstawia modele układu oddechowego.

przedstawia budowę kości długiej, będącej elementem budowy układu ruchu.

przedstawia budowę kości długiej, będącej elementem budowy układu ruchu.

plakaty wykonane w ramach projektu " Metoda naukowa a przypadek"

plakaty wykonane w ramach projektu ” Metoda naukowa a przypadek”

plakaty wykonane w ramach projektu " Metoda naukowa a przypadek"

plakaty wykonane w ramach projektu ” Metoda naukowa a przypadek”

przedstawia prezentację uczennic z klasy 8a wykonaną w ramach projektu" Substancje o znaczeniu biologicznym"

przedstawia prezentację uczennic z klasy 8a wykonaną w ramach projektu ” Substancje o znaczeniu biologicznym”

przedstawia prezentację uczennic z klasy 8a wykonaną w ramach projektu" Substancje o znaczeniu biologicznym"

przedstawia prezentację uczennic z klasy 8a wykonaną w ramach projektu ” Substancje o znaczeniu biologicznym”