PROJEKTY EDUKACYJNE
REALIZOWANE W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH
Rok szkolny 2023/2024 obfitował w liczne projekty edukacyjne, które były realizowane
w ramach prowadzonych innowacji pedagogicznych z biologii i chemii.
Mając na uwadze fakt, że w edukacji bardzo duże znaczenie ma nie tylko samo przyswajanie wiadomości, lecz także umiejętność ich zastosowania. Uczniowie klas siódmych w ramach projektu „ Organizm – mechanizm, modelowanie na lekcjach biologii” wykonali proste modele
z ogólnodostępnych materiałów ekologicznych: model działania układu wydalniczego, model działania serca, model działania płuc, model budowy układu nerwowego, model budowy układu kostnego. Modele przedstawiały zależności pomiędzy budową a funkcjami narządów, tworzących prezentowane układy.
Uczniowie klas siódmych i ósmej brali udział w realizacji projektu z chemii „ Metoda naukowa
a przypadek”. Celem pracy uczniów było poznanie etapów zdobywania informacji metodą naukową, jak również przedstawienie osiągnięć z dziedziny chemii do których doszło przez przypadek.
„ Substancje o znaczeniu biologicznym” to projekt edukacyjny realizowany przez uczniów klasy ósmej. Uczniowie przedstawiali w formie prezentacji multimedialnej lub plakatowej zebrane wiadomości dotyczące korzyści i zagrożeń wynikających ze spożywania substancji organicznych.
Przedstawiali mity i dowody poparte badaniami naukowymi, odnoszącymi się do tematów swoich prezentacji. Przedstawiane tematy to: „Cukier – wróg, czy przyjaciel?”, „Wiem co jem, czyli substancje odżywcze i dodatki do żywności”. „Białka i ich znaczenie biologiczne”.
Dodatkowym wyzwaniem dla uczestników wszystkich projektów, było przedstawienie efektów pracy na forum swojej klasy, podczas omawiania modeli, plakatów i przedstawiania prezentacji.
Bardzo dziękuję wszystkim uczniom, którzy zaangażowali się w realizację tegorocznych projektów z zakresu nauk przyrodniczych.