Powiatowy Konkurs Przyrodniczo–Ekologiczny dla uczniów klas V – VI szkół podstawowych „ Przyrodzie na ratunek”

W naszej szkole w dniu 17.05.2023 r. odbył się Powiatowy Konkurs Przyrodniczo–Ekologiczny pod hasłem „Przyrodzie na ratunek”.

W konkursie zmierzyło się trzynaście 2 – osobowych drużyn z siedmiu żorskich szkół.

Konkurs składał się z dwóch etapów: eliminacji pisemnych i zadań praktycznych.

Po uroczystym przywitaniu przez Panią Dyrektor Katarzynę Jakubik przybyłych uczniów i ich opiekunów, uczniowie przystąpili do etapu I – części teoretycznej.

Każdy uczestnik samodzielnie rozwiązywał test obejmujący zagadnienia z zakresu biologii i geografii z elementami ekologii. Punkty uzyskane przez uczestników

z każdej drużyny szkolnej w I etapie zostały zsumowane. Pięć drużyn, które uzyskały największą ilość punktów weszło do etapu II – zadania praktyczne, część laboratoryjna. Podczas oczekiwania na wyniki I etapu uczestnicy konkursu wzięli udział w ciekawej prelekcji dotyczącej farmy wertykalnej, którą poprowadziła Pani Monika Napiórkowska.

Po zliczeniu punktów z obu etapów konkursu zwycięskie zespoły otrzymały dyplomy oraz cenne nagrody z rąk Pani Dyrektor Katarzyny Jakubik. Sponsorem nagród był  Wydziału Inżynierii Środowiska Urzędu Miasta Żory.

Wyniki Powiatowego Konkursu Przyrodniczo – Ekologicznego w roku 2023 !

I miejsce –   drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 3 w składzie:

– Zuzanna Gliszczyńska

– Jakub Gajos

II miejsce – drużyna z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 1 w składzie:

– Lena Ruszała

– Paweł Kołodziejczyk

III miejsce – drużyna ze Szkoły Podstawowej nr 16 w składzie:

– Mateusz Aleksandrowicz

– Olaf Raszka

Pani Dyrektor Katarzyna Jakubik wręczyła również nagrodę indywidualną za najwyższy wynik w I etapie konkursu. W tym roku dwoje uczniów otrzymało ten zaszczytny tytuł, byli to:

– Julia Siergiejuk ze Szkoły Podstawowej nr 17

– Olaf Raszka ze Szkoły Podstawowej nr 16

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Dziękujemy sponsorom: Wydziałowi Inżynierii Środowiska Urzędu Miasta Żory, Radzie Rodziców oraz Spółdzielni Uczniowskiej „Grosik” ze Szkoły Podstawowej

nr 16 i wszystkim tym, którzy wnieśli swój wkład w przygotowanie i przeprowadzenie konkursu.

Uczestnicy konkursu siedzą w ławkach oznaczonych numerkamiw kształcie białych domków z czerwonymi dachami i czarnym dymem, oczekując na rozpoczęcie części pisemnej konkursu.

Uczestnicy konkursu siedzą w ławkach oznaczonych numerkami w kształcie białych domków z czerwonymi dachami i czarnym dymem, oczekując na rozpoczęcie części pisemnej konkursu.

Uczestnicy konkursu siedzą w ławkach oznaczonych numerkamiw kształcie białych domków z czerwonymi dachami i czarnym dymem, oczekując na rozpoczęcie części pisemnej konkursu.

Uczestnicy konkursu siedzą w ławkach oznaczonych numerkami w kształcie białych domków z czerwonymi dachami i czarnym dymem, oczekując na rozpoczęcie części pisemnej konkursu.

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusamii innymi pomocami geograficznymi .

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusami i innymi pomocami geograficznymi .

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusamii innymi pomocami geograficznymi .

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusami i innymi pomocami geograficznymi .

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusamii innymi pomocami geograficznymi .

Na pierwszym planie widzimy uczniów pochylonych na testami konkursowymi w skupieniu rozwiązują zadania. W głębi klasy widać półki z globusami i innymi pomocami geograficznymi .

uczniowie siedzą na krzesełkach w Laboratorium Nauki przy stanowiskach wyspowych z wyposażeniem do przeprowadzania doświadczeń chemicznych np. zlewy, suszarki na szkło laboratoryjne. Na ścianie wisi układ okresowy pierwiastków pod ścianą stoją szafy w metalowym kolorze z pomocami chemicznymi.Finaliści oczekują na ogłoszenie wyników konkursu.

uczniowie siedzą na krzesełkach w Laboratorium Nauki przy stanowiskach wyspowych z wyposażeniem do przeprowadzania doświadczeń chemicznych np. zlewy, suszarki na szkło laboratoryjne. Na ścianie wisi układ okresowy pierwiastków pod ścianą stoją szafy w metalowym kolorze z pomocami chemicznymi. Finaliści oczekują na ogłoszenie wyników konkursu.

Organizatorzy konkursu:

mgr Paulina Orawska – Kaczmarczyk, mgr Grażyna Piwowarczyk