LEKCJE BIOLOGII INACZEJ !

W ramach innowacji „ Modelowanie na lekcjach biologii”, uczniowie z klasy 7a przygotowywali szereg ciekawych modeli z zakresu budowy organizmu człowieka.

Głównym założeniem działań innowacyjnych było skonstruowanie przez uczniów prostych modeli z ogólnodostępnych materiałów. Modele te obrazowały wybrane procesy biologiczne zachodzące w organizmie człowieka. Efektem pracy uczniów było przede wszystkim lepsze zrozumienie powiązań pomiędzy budową a funkcją różnych narządów. Wykorzystywanie w praktyce wiadomości i umiejętności nabytych na lekcjach biologii oraz rozwijanie zdolności kreatywnego myślenia.  Dodatkowym celem projektów było doskonalenie umiejętności prezentacji efektów własnej pracy przed uczniami z klasy podczas lekcji biologii. Uczestnicy zajęć pozalekcyjnych przygotowali i zaprezentowali między innymi modele: działania płuc, układy wydalniczego, serca oraz narządów zmysłów.

Dwie uczennice ubrane w białe fartuchy pracują nad modelem układu wydalniczego, przymocowują moczowody do modelu pęcherza moczowego.

Dwie uczennice ubrane w białe fartuchy pracują nad modelem układu wydalniczego, przymocowują moczowody do modelu pęcherza moczowego.

Uczeń ubrany w biały fartuch wykonuje podstawę z tekturowego pudła do modelu układu wydalniczego.

Uczeń ubrany w biały fartuch wykonuje podstawę z tekturowego pudła do modelu układu wydalniczego.

Na środku pracowni LN stoi krzesełko a na nim model układu wydalniczego. Wokół stoi czterech uczniów, jeden z nich prezentuje budowę i jego działanie.

Na środku pracowni LN stoi krzesełko a na nim model układu wydalniczego. Wokół stoi czterech uczniów, jeden z nich prezentuje budowę i jego działanie.

Uczniowie siedzą przy stanowisku w pracowni LN, dobierają elementy budowy modelu gałki ocznej. Obok stoi nauczycielka i obserwuje pracę uczniów.

Uczniowie siedzą przy stanowisku w pracowni LN, dobierają elementy budowy modelu gałki ocznej. Obok stoi nauczycielka i obserwuje pracę uczniów.

Trzy uczennice wykonują eksperyment wpływu natężenia światła na funkcjonowanie narządu wzroku.

Trzy uczennice wykonują eksperyment wpływu natężenia światła na funkcjonowanie narządu wzroku.