Innowacja z Weroniką Sherborne

Za nami kolejne spotkanie z Weroniką Sherborne. W trakcie zajęć podobnie jak podczas spontanicznej zabawy dzieci poznają swoje otoczenie i uczą się w nim czuć bezpiecznie, dzięki czemu otwierają się na twórcze działanie i nawiązują relację z innymi osobami. Ważnym celem tych zajęć jest rozwijanie świadomości różnorodnych cech ruchu, co wydaje się szczególnie istotne w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Ćwiczenia są dla nich okazją do nabywania umiejętności kontrolowania swojego ciała, a co za tym idzie, także sfery emocji oraz form kontaktów społecznych.

Dzieci podczas zabawy wyciągają ręce do środka chusty.

Dzieci podczas zabawy wyciągają ręce do środka chusty.

Dzieci oraz prowadzący podczas zabawy zgadują czyją stopę widać.

Dzieci oraz prowadzący podczas zabawy zgadują czyją stopę widać.

Dzieci podczas zabawy z chustą siedzące tyłem.

Dzieci podczas zabawy z chustą siedzące tyłem.

Uczestnicy oraz nauczyciel siedzące w kole podczas zadań pozwalających poznać swoje ciało.

Uczestnicy oraz nauczyciel siedzące w kole podczas zadań pozwalających poznać swoje ciało.

Uczniowie leżący na plecach.

Uczniowie leżący na plecach.

Dzieci leżą na brzuchu w konstrukcji "mostu" oraz uczennica starająca się ten most pokonać.

Dzieci leżą na brzuchu w konstrukcji „mostu” oraz uczennica starająca się ten most pokonać.

Uczniowie w parach oraz nauczyciel siedzący na chuście.

Uczniowie w parach oraz nauczyciel siedzący na chuście.

Uczniowie leżący na plecach, przykryci chustą podczas ćw.relaksacyjnych.

Uczniowie leżący na plecach, przykryci chustą podczas ćw.relaksacyjnych.

Dzieci podczas zabawy " Fruwająca chusta".

Dzieci podczas zabawy ” Fruwająca chusta”.

Uczniowie siedzący w kole podczas zabawy " Zwijanie spadochronu".

Uczniowie siedzący w kole podczas zabawy ” Zwijanie spadochronu”.